GAVER OG SPONSOR TIL LAG OG UTØVERE

Alle våre lag og utøvere har anledning til å motta øremerkede gaver og sponsorbeløp.
Arbeidet med å skaffe sponsor kan også gjøres av lagene/utøverne selv, men innenfor noen rammer;

FØR laget kontakter sponsorene må dette avklares med klubben.
Send en mail til post@sotrask.no og be om tilbakemelding på sponsorene som dere ønsker å kontakte. Innen et par dager vil dere få svar på om det eventuelt er noen sponsorer som «kolliderer» med klubbens avtaler.

Vi kan med en gang si at det ikke er mulig å inngå avtaler med bank, forsikring og konkurrenter av Nike og XXL.

Når laget har inngått avtale med sponsor sendes fakturainformasjon til post@sotrask.no sammen med lagnummer. Dette gjelder uavhengig av hva pengene skal brukes til.

Pengene settes inn på lagets konto i klubbregnskapet og kan benyttes til det laget selv ønsker – f.eks. kjøp av treningstøy i vår klubbutikk, eller en pizzakveld med laget.

HUSK! Iflg. NIF sitt lovverk er det ikke lov for lag og utøvere å ha egen lagkonto i bank. Alle midler skal stå på klubbens konto - merket i våre regnskaper med lagets penger.

REKLAMETRYKK PÅ SPILLERDRAKTER

Sotra Sportsklubb sine draktsett er mer eller mindre fylt opp med klubbens sponsorer.

Drakter2.jpg

For alle våre aldersbestemte lag (t.o.m. junior) er det mulig å selge egen reklame på spillerdraktene.
Reklamen på spillerdrakt må være på angitt plass
- på rygg og max bredde er 20 cm og max høyde er 10 cm.
- Front nederst til venstre; Max bredde 15 cm. Max høyde 8 cm.

Alle sponsortrykk på spillerdrakter og spillershorts skal være i hvitt (ingen farge).
Reklame på shorts må være på angitt plass og max størrelse er 15x15 cm

REKLAMETRYKK PÅ KLUBBKOLLEKSJONEN

På klubbkolleksjonen er det merket av med «Egen sponsor» der lagene selv kan selge reklameplass.

Lagene velger selv hva de ønsker å selge en slik reklameplass for, men husk å ta betalt for selve trykkekostnaden – ca. kr. 30-35,- pr. trykk (avhenger av størrelse)

Se siden med vår for Klubbkoleksjon NIKE om hvor det er lov å sette på egen sponsortrykk.

Her finner du også beskrivelse for hvordan du går frem ved bestilling av klær, sending av logofiler, størrelse og typer (nederst på siden)