I tillegg til klubbens retningslinjer så har håndballgruppen utarbeidet presiseringer og tillegg for våre håndballag.
Det er spesielt viktig at våre håndballtrenere, støtteapparat og gjestende lag setter seg fortløpende inn i reglene.
All kampaktivitet fryses midlertidig frem til 10 November!
Offisielle linker i forhold til Covid-19/Corona:

TRENINGER
- Nærkontakt-idrett er kun lov opp t.o.m. 19 år.
- For all øvrig senioridrett er det kun lov med trening som overholder 1-meter-regelen. Ingen kamper/konkurranser.
- Det er ikke lov å bruke garderobene i Sotra Arena eller på skolene.
- Utstyrsboder skal kun betjenes av lagleder eller trener.
- I hallene, gymsalene og på banene er det kun spillere og trenere som har lov å oppholde seg.
- Det er kun de lag som har tildelt treningstid som skal oppholde i Sotra Arena. Lag kan ikke benytte Sotra Arena dersom det ikke er tildelt tid der.
- Trener/lagleder skal registrere hvilke spillere som er på trening i Spond.
- Følg anvisninger for inngangsdører og utgangsdører. Trenerne må hjelpe til med å informere.
- Lag som trener på bane 1 og 2 skal benytte hovedinngang før trening og utgang 5 etter trening.
- Lag som trener på bane 3, benytter hovedinngang begge veier. For å unngå trengsel ved bane 3 skal laget som begynner treningen gå inn og samle seg på ledig tribunefelt på bane 3 og oppholde seg her til det andre laget er ute av bane 3. Laget som avslutter må huske å avslutte slik at alle er kommet seg ut fra hall 3 før treningstiden er slutt.
- Ingen foreldre kan følge barna inn på skolene, laget må samles utenfor før trening. Laget som trener før må være ute av skolen inne trening tidens slutt.
- I Sotra Arena skal det tørkes av målstenger og benker etter trening. Håndtak etc tar foreldrevakten seg av.
- I gymsaler skal det vaskes av målstenger, benker, dørhåndtak og andre flater som blir berørt
KAMPER med Sotra SK som arrangør (Under Covid 19)
Hovudregelen og kort versjon:
- Maks 200 personer pr arrangement, inkludert spillere og publikum. (Dommere og trenere går utenom)
- Våre billett og smittevakter kontrollerer dette fortløpende. Dersom taket på 200 er nådd så vil det bli stengt flere publikummere.
- Handballserierunde med flere kamper gjennom dagen, blir definert som flere arrangement (pr kamp), når alle publikum/spillere blir «byttet» ut. Og alle kontaktpunkt, stoler, dørhandtak o.l. blir rengjort. Om ikke er det maks 200 personer til sammen i løpet av dagen. Det må og legges inn god tid mellom disse arrangementene.
- Våre billett og smittevakter vasker fortløpende. Vi ber publikum forlate Bane/området så fort som mulig etter kamp slik at vi kan overholde regelverket.
- Det skal føres lister med navn/telefon nummer på alle som er inne på hvert arrangement. Gjelder alle spillere, publikum, trenere mfl. (evt. Smittesporing)
- Spillere og trenere registreres i kamptropp i TA/MinHåndball. For yngre lag (Under11 år) som ikke har sine spillere registert i TA/MinHåndball så må lagene levere inn liste over spillere/støtteapparat. Denne må sendes inn elektronisk til handball@sotrask.no
- Mal kan lastes ned her: Spillerliste for spillere under 11 år
- Alle publikum må registrere seg i appen I'm here. Dette er oppslått i hallen med QRC kode som man tar bilde av.
- Garderober kan brukes, men dersom det er ulike grupper/lag/klubb, skal garderobene rengjøres mellom hver grupper/lag/klubb og det skal være en viss tid mellom grupper/lag/klubb. Frivillige i Sotra SK har ikke kapasitet til dette og vil inntil videre holde garderober stengt.
- 1 meters regelen gjelder for publikum og må overholdes. Det skal ikke være samling av publikum i grupper, om det ikke er en familie som normalt sett oppholder seg sammen.
- Våre frivillige vil minne publikum på dette, men dettte er først og fremst hver og en sitt ansvar å overholde dette og ikke bidra til smittespredning.
Det er ikke tilgang til garderober pr i dag
Se hjemmesidene for mer informasjon, her er viktig informasjon som alle MÅ sette seg inn i, før en skal gjennomføre arrangement i regi av idrettslag/klubb.
Justert rollefordeling:
Billettvakt:
I tillegg til vanlig billettvakt oppgaver så kommer følgende punkter:
- Må samarbeide med de andre billettvaktene for å holde kontroll på (Maks 200) antall inne i Sotra Arena (Bane 1/2/3) (Dommere og trenere går utenom)
- Påse at alle besøkende blir registrert (Pkt 3). For spillere og lagledere så må de være registrert på kamptropp i MinHåndball. Publikum og frivillige registrerer seg i I'm here
- Påse at 1-meters regel blir overholdt (Pkt 5) Smittevakt: * Rengjøring av alle kontaktflater regelmessig (Pkt 2). Spillerbenker, sekreteriat rengjøres før/etter hver kamp og i pausene. * Påse at 1-meters regel blir overholdt (Pkt 5)
Smittevakt:
- Rengjøring av alle kontaktflater regelmessig, slik som det gjennomføres under foreldrevaktene i ukedagene (Pkt 2). Spillerbenker, stoler og sekreteriater rengjøres før/etter hver kamp og i pausene.
- Påse at 1-meters regel blir overholdt (Pkt 5)
- Påser at antibac og tørkepapir er tilgjengelig for utøvere og ledelse.
Som i samfunnet for øvrig: Vi følger fortsatt myndighetens anbefalinger og føringer tett. Alle frister og datoer kan endres