SMITTEVERNREGLER FOR HÅNDBALL (Oppdatert 15. Oktober)

 

I tillegg til klubbens retningslinjer så har håndballgruppen utarbeidet presiseringer og tillegg for våre håndballag. 

Det er spesielt viktig at våre håndballtrenere, støtteapparat og gjestende lag setter seg fortløpende inn i reglene.

 

2020-10-27
Håndballgruppen

Offisielle linker i forhold til Covid-19/Corona: 

 

TRENINGER
  • Nærkontakt-idrett er kun lov opp t.o.m. 19 år.
  • For all øvrig senioridrett er det kun lov med trening som overholder 1-meter-regelen. Ingen kamper/konkurranser.
  • Det er ikke lov å bruke garderobene i Sotra Arena eller på skolene.
  • Utstyrsboder skal kun betjenes av lagleder eller trener.
  • I hallene, gymsalene og på banene er det kun spillere og trenere som har lov å oppholde seg.
  • Det er kun de lag som har tildelt treningstid som skal oppholde i Sotra Arena. Lag kan ikke benytte Sotra Arena dersom det ikke er tildelt tid der.
  • Trener/lagleder skal registrere hvilke spillere som er på trening i Spond.
  • Følg anvisninger for inngangsdører og utgangsdører. Trenerne må hjelpe til med å informere. 
  • Lag som trener på bane 1 og 2 skal benytte hovedinngang før trening og utgang 5 etter trening.
  • Lag som trener på bane 3, benytter hovedinngang begge veier. For å unngå trengsel ved bane 3 skal laget som begynner treningen gå inn og samle seg på ledig tribunefelt på bane 3 og oppholde seg her til det andre laget er ute av bane 3. Laget som avslutter må huske å avslutte slik at alle er kommet seg ut fra hall 3 før treningstiden er slutt.
  • Ingen foreldre kan følge barna inn på skolene, laget må samles utenfor før trening. Laget som trener før må være ute av skolen inne trening tidens slutt.
  • I Sotra Arena skal det tørkes av målstenger og benker etter trening. Håndtak etc tar foreldrevakten seg av.
  • I gymsaler skal det vaskes av målstenger, benker, dørhåndtak og andre flater som blir berørt
KAMPER med Sotra SK som arrangør (Under Covid 19)

Hovudregelen og kort versjon:

  1. Maks 200 personer pr arrangement, inkludert spillere og publikum. (Dommere og trenere går utenom)
    • Våre billett og smittevakter kontrollerer dette fortløpende. Dersom taket på 200 er nådd så vil det bli stengt flere publikummere.
  2. Handballserierunde med flere kamper gjennom dagen, blir definert som flere arrangement (pr kamp),  når alle publikum/spillere blir «byttet» ut. Og alle kontaktpunkt, stoler, dørhandtak o.l. blir rengjort. Om ikke er det maks 200 personer til sammen i løpet av dagen. Det må og legges inn god tid mellom disse arrangementene.
    • Våre billett og smittevakter vasker fortløpende. Vi ber publikum forlate Bane/området så fort som mulig etter kamp slik at vi kan overholde regelverket.
  3. Det skal føres lister med navn/telefon nummer på alle som er inne på hvert arrangement. Gjelder alle spillere, publikum, trenere mfl. (evt. Smittesporing)
    • Spillere og trenere registreres i kamptropp i TA/MinHåndball. For yngre lag (Under11 år) som ikke har sine spillere registert i TA/MinHåndball så må lagene levere inn liste over spillere/støtteapparat. Denne må sendes inn elektronisk til handball@sotrask.no
    • Mal kan lastes ned her: Spillerliste for spillere under 11 år
    • Alle publikum må registrere seg i appen I'm here. Dette er oppslått i hallen med QRC kode som man tar bilde av.
  4. Garderober kan brukes, men dersom det er ulike grupper/lag/klubb,  skal garderobene rengjøres mellom hver grupper/lag/klubb og det skal være en viss tid mellom grupper/lag/klubb. Frivillige i Sotra SK har ikke kapasitet til dette og vil inntil videre holde garderober stengt.
  5. 1 meters regelen gjelder for publikum og må overholdes. Det skal ikke være samling av publikum i grupper, om det ikke er en familie som normalt sett oppholder seg sammen.
    • Våre frivillige vil minne publikum på dette, men dettte er først og fremst hver og en sitt ansvar å overholde dette og ikke bidra til smittespredning.
 
Det er ikke tilgang til garderober pr i dag
 
Se hjemmesidene for mer informasjon, her er viktig informasjon som alle MÅ sette seg inn i, før en skal gjennomføre arrangement i regi av idrettslag/klubb.

 

Justert rollefordeling:

Billettvakt:

I tillegg til vanlig billettvakt oppgaver så kommer følgende punkter:

  • Må samarbeide med de andre billettvaktene for å holde kontroll på (Maks 200) antall inne i Sotra Arena (Bane 1/2/3) (Dommere og trenere går utenom)
  • Påse at alle besøkende blir registrert (Pkt 3). For spillere og lagledere så må de være registrert på kamptropp i MinHåndball. Publikum og frivillige registrerer seg i I'm here
  • Påse at 1-meters regel blir overholdt (Pkt 5) Smittevakt: * Rengjøring av alle kontaktflater regelmessig (Pkt 2). Spillerbenker, sekreteriat rengjøres før/etter hver kamp og i pausene. * Påse at 1-meters regel blir overholdt (Pkt 5)

Smittevakt:

  • Rengjøring av alle kontaktflater regelmessig, slik som det gjennomføres under foreldrevaktene i ukedagene (Pkt 2). Spillerbenker, stoler og sekreteriater rengjøres før/etter hver kamp og i pausene.
  • Påse at 1-meters regel blir overholdt (Pkt 5)
  • Påser at antibac og tørkepapir er tilgjengelig for utøvere og ledelse.

Som i samfunnet for øvrig: Vi følger fortsatt myndighetens anbefalinger og føringer tett. Alle frister og datoer kan endres

 

Kalender

Oktober
MTOTFLS
2829301234
567891011
12131415161718
19202122232425
2627282930311

Aktiviteter

Ingen aktiviteter tilgjengelig for øyeblikket